onsdag 18 januari 2012

Bättre sent än aldrig :)

Skulle ha skrivit redan i måndags om min dag på vågen.
Har varit liite stökigt, så de kommer idag i stället.
I måndags sa min våg -1.2 kg :) så sammanlagt på
2 veckor är det 3.7 kg :) så jag måste ju vara nöjd.
Fast innerst inne är jag inte det. Ville ha samma nedgång
som förra veckan. Ver ju att det inte är så de fungerar, men ändå...
Har ju även kommit igång skitbra med motionen, där av trodde jag på
lite mera.... Ja,ja slut om detta!!

I måndags kväll var Casper ute å lekte i snöhögen här vid gatan, som han alltid gör.
Han hade oturen att ramla ner & körde in höger tummen i en hård kant. Så den vart
super svullen,blå & ond. Men han gnällde inte ett dugg. Så vi bestämmde att jag skulle
ringa läkarmottagningen i går ( tisdag ). Ja,så igår gjorde jag det, fick vänta i 4 h på
att läkarmottagningen skulle ringa upp. Så när de ringde upp, så vart de bestämt att vi
skulle åka till akuten i stället. Ja,så de gjorde vi. Fick vänta i väntrummet i ca 3,5 h innan
vi kom in till ett rum. Vart givetvis skickad till röntgen, sedan upp på akuten igen.
Vantade igen o ca 1 h innan vi fick komma in igen. Då berättade uskan som följde med in på rummet att hon skulle gipsa tummen, för något fel var det. Ja,så hon satte på en gisp skena på höger hand. Sedan efter ca 45 min väntan igen så kom läkaren & berättade att tummen var bruten vid knogen längst ner. Så nu är de gips i 3 v, innan jag ska ta bort det åt han.
Han tycker just nu att de är liite häftigt. Nu är han likadan som sina övriga syskon som har haft gips.

Nä,nu ska jag gå ut med Brumma på en långsväng nu när jag ändå är hemma med Casper idag.

Kramiz Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar